This is default featured slide 1 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 2 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 3 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 4 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 5 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

 

PROMOSI MEALSHAKE BUY 3 FREE 1

Bismillah, bulan September menjengah lagi…. Alhamdulillah, sedar tak sedar dah masuk penghujung tahun 2014. Allah, cepat sungguh masa berlalu.  sempena bulan September ni, pihak Shaklee adakan dua promosi hebat, iaitu promosi pertama ialah BUF 3 FREE 1 untuk MEALSHAKE!!!  Best giler kan? tak pernah pun shaklee buat sampai 2 promo produk dalam sebulan.. so, bagi anda semua yang berkeinginan selama ini untuk memiliki mealshake ini, masa inilah yang sesuai untuk anda rebut!! sangat jimat.. satu canister mealshake ni berharga RM113.75 tau. so, kalau anda beli 3 canister, ada dapat percuma satu bermakna anda jimat RM113.75!!!!! berbaloi wei…

PROMOSI SEPTEMBER 2014

Jadi, apa tunggu lagi? jom dapatkan produk HOT ini HARI INI JUGA!!!

eh? siapa cakap mealshake ni hanya untuk budak budak je? nak tau cerita tak? ada seorang makcik ni dah tua. dia bekerja di ladang dan bila di usia tuanya, dia mula jatuh sakit sehinggakan bila di bawa ke hospital, doktor kata dah tiada harapan lagi untuk hidup. JAdi makcik tua ni disuruh bawa balik ke rumah sehingga hayatnya tiba.  sampai satu hari, ada seorang pengedar shaklee telah berikan mealshake ini sebagai hadiah kerana makcik ini sudah tidak mampu untuk makan apatah lagi untuk makan ubat ubatan.  Maka, bermulalah makcik ini hanya ambil mealshake dan dibancuh sebagai susu sebagai makanan harian.  selepas beberapa bulan, Alhamdulillah, makcik ini sihat kembali dan dia sudah boleh bekerja di ladang kembali. dan menjadi satu cerita tangisan kegembiraan bila makcik ini dibawa keluarga nya ke  bandar berjmpa kawan kwan dan sanak saudara, masing masing mengalirkan air mata kerana tidak sangka makcik itu masih hidup dan sihat serta cergas.  Sedangkan para doktor sudah meramalkan yang makcik ini tidak akan hidup lama. Kuasa Allahkan.  jadikan mealshake sebagai asbab kepada kesihatan makcik ini.  tetapi, apakah kandungan mealshake ini sehingga makcik ini mampu bertahan dan kembali pulih seperti biasa? nantikan entry saya selepas ini :)

jangan marah ha!!!  atau anda juga boleh KLIK SINI untuk mengetahui lebih lanjut lagi mengenai MEALSHAKE

ingin dapatkan produk ini secara COD? saya merupakan pengedar shaklee Kota Tinggi dan kawasan sekitarnya.  hubungi saya :_

013-7374958

Siti Noriza Saleh

atau, jika anda mencari pengedar shaklee berhampiran anda, KLIK SINI untuk senarai penuh pengedar shaklee Malaysia

SID

SUPLEMEN YANG SESUAI DAN TERBAIK UNTUK ANAK ANDA

selalu kita tercari cari apakah suplemen yang sesuai dan terbaik untuk anda kita . Apatah lagi kalau anak anak kita di tempatkan di nursery, di rumah babysitter yang bukan saja ramai kanak kanak lain tetapi juga memudahkan anak anak kita jatuh sakit.  Disebabkan kita bekerja maka kita nak atau tak nak perlu mencari alternatif lain untuk pastikan antibodi anak anak kita kuat dan tidak kerap jatuh sakit.

Oleh itu, apakah suplemen yang sesuai dan terbaik untuk anak kita?

 

024-omega

 

order  now

 

SENARAI PENGEDAR SHAKLEE DI MALAYSIA

Assalamualaikum.. saya nak perkenalkan kawan kawan saya yang merangkap biz partner saya iaitu pengedar shaklee di seluruh Malaysia untuk anda hubungi mereka bagi mendapatkan produk shaklee secara terus dari mereka mereka ini.  Senarai pengedar shaklee ini akan terus di “update” setiap masa untuk memudahkan anda mencari pengedar shaklee berhampiran anda. Ini adalah senarai pengedar shaklee di Malaysia :-

 

SID1

SARAWAK

  • Khadijah Abdullah, Bintulu, Sarawak Dan Semporna Sabah 013-8369536
  • Ummi Zubari, Bintulu,Sarawak 013-8342092
  • Haliza Pudin, Miri, Sarawak 019-8541446
  • Normawaty Abdul Wahid, Miri, Sarawak 019-8754799
  • Shurina Wong, Bintulu / Sibu, Sarawak 013-8158681
  • Christina Enjan, Kuching, Saratok, Sarikei No Hp: 013-5736714
  • Sharipah Noorhidayah Binti Wan Morsidi, Sri Aman, Kuching, Sebuyau 013-8465992

 

KEDAH

  • Yusnita Wan Chik…Cod Kawasan Alor Setar, Jitra 012-4410608
  • Eida Ruzaidah Rahman Eida Ruzaidah Rahman Cod Sg Petani, Bertam (Penang) 013-4868608

 

JOHOR

  • Normala Jamaludin, Pasir Gudang 019-7041447
  • NORHASNIZA BINTI MOHD NOR Muar, Batu Pahat, Johor – 019-7964814
  • Siti Idayu Md Zali Cod Bukit Kepong Muar, 011-29829622
  • Rohana Talib,Kahang,Kluang, 017-7887071
  • Suminah Ibrahim, Masai, Pasir Gudang..Tel 017-7170948
  • Siti Mastura Binti Sakimin Felda Air Tawar 1,Tebrau…017-7875465
  • Nurul Atikah Binti Mohd Khalid, Bandar Tenggara, Kulai 0127390499
  • Norhaisah Hisham, Kempas, Tampoi, Kg.Melayu, Majidi , Bandar Dato Onn, Taman Daya, Mount Austin, Johor Jaya 012-7317854.
  • Suryati zainal, gelang patah, nusajaya, skudai, 019-7562055
  • Marhaini Abdullah, sekitar Bandar johor bahru, Bandar baru uda, 016-4147409
  • Afida Binti Ahmad Kamal, mersing dan sekitarnya, 012-7155510

 

SELANGOR

  • Nurul Halimahtun, Paya Jaras, Bukit Rahman Putra,Kuang Sg. Buloh 019-3190316
  • Suriana Aris Cod Kajang 0123201976
  • Suzi Zamahshari, Bandar Baru Salak Tinggi,Nilai,Kota Warisan 0193307345
  • Wardah Aina, Subang Jaya, Shah Alam, Petaling Jaya, Puchong 016-2223767
  • SURIYANTI BT SAID, KLANG,KAPAR…019-2992708
  • Syazwani Mohd Shah,Batu Tiga,Shah Alam,Putra Height Dan Bandar Saujana Putra 012-2421192

 

SABAH

  • Hasmia Salleh , Kota Kinabalu,Sabah 014-6737104
  • Bibi Shafawati Janun Semporna, Kunak, Kota Kinabalu Sabah 013-5568238
  • Emelia Jumoi Cod : Sri Aman, Engkilili Dan Lubok Antu 019-4675097
  • Norihan Abu Bakar, Kota Kinabalu, Papar, Beaufort 011-19087940
  • Meryasanti Jamin Cod Tawau Sabah 019-8008372
  • Nurlaila Sabranshah, Papar. Kimanis. Bongawan. Sipitang. Kuala Penyu. Membakut Beaufort, Kota Kinabalu 013-5504093

 

PERAK

  • Norhaniza Bt Mohd Nor, Bagan Datoh, Teluk Intan, Ipoh, Perak – 019-2172314
  • Zahani Mohd Hamdan, hulu bernam, Tanjung Malim, slim river, sungkai, bidor- 017-6545881

 

PULAU PINANG

  • Siti Khadijah Ariffin, Balik Pulau, Georgetown, Penang Area Pulau Sahaja 017-3097321
  • Rohaida Nanyan Rohaida , Bandar Baharu, Parit Buntar, Nibong Tebal, Bagan Serai, Sps 012-4456607

PAHANG

  • Nadia Shazwani, Bentong, Pahang 013-3934946
  • Sharifah Saidatul Faharisa Bt Syed Taha, Kuala Rompin, Muadzam Shah, Bukit Ibam, Keratong. (Pahang) 013-9722465
  • Hanawati Ewah, Jempol,B.Kikir,K.Kelawang,Keratong 013-9027855

 

KUALA LUMPUR

  • Noor HASYIMAH BT ZAINAL, Seremban / Senawang / Damansara, 019-6972866
  • Anis Suziana Ahmad, , Gombak, UIA, Tmn Sri Gombak, Giant Bt. Caves, Petron Sentul Pasar, Maju Junction (KL) 019-3132413
  • Rabiatul Adawiyyah, Keramat,Setiawangsa,Ampang,Kampung Baru,Jalan Tun Razak 014-2782332
  • Rosazliana Wazie, Kajang,Putrajaya,Nilai,Kl 019-2591525
  • Noor Suzieany M.Radzalikl Sentral,LRT – Dang Wangi, Masjid Jamek,Pasar Seni,Bangsar, Shopping Mall – Klcc, Midvalley,Ampang Park, Jusco Seremban 2
  • Zahana Mohd Hamdan, Sungai Buloh, Kota Damansara, Ara Damansara, Damansara Damai, 017-2046151

MELAKA

  • Emilia Maznan 012 9441584 Cod Melaka.
  • Zaifareza Binti Mohamed Cod : Melaka 0176144134

 

TERENGGANU & KELANTAN

  • Eyta Daud Mazita Binti Daud, Area Pasir Puteh Klantan,Jerteh Terengganu, Serdang Selangor 0129553455
  • Azuraini Muda Azuraini Muda 0179562224 Kuantan,Pekan, Kuala Terengganu

 

NEGERI SEMBILAN

  • Mummycare Liza SEREMBAN, SENAWANG, 013-3676563

 

PENGEDAR SHAKLEE KOTA TINGGI

 

KAMI MERUPAKAN PENGEDAR SHAKLEE KOTA TINGGI, JOHOR dan kawasan sekitarnya. Membuat penghantaran ke Felda Semencu, Felda Pasak, Air Tawar 1, Air Tawar 2, Air Tawar 3, Air Tawar 4, Air tawar 5, Bandar Mas, Bandar Penawar. hubungi kami di 013-7374958/013-7065178

HADIAH LUAR BIASA UNTUK HARI IBU

Hari Ibu datang lagi. Hari yang di sambut di seluruh dunia. Hari yang dikenali sebagai HARI IBU. Jatuh pada setiap bulan Mei pada minggu kedua.  Maka, bila ianya tiba, maka masing masing yang bergelar anak akan mula memikirkan apa hadiah yang paling istimewa untuk diberikan kepada ibu tersayang.  ada juga pihak pihak tertentu yang memikirkan pelbagai aktiviti yang membabitkan ibu dan anak. Ada yang membawa ibu mereka melancong ke luar negara, ada yang membawa ibu ke majlis makan makan yang dihadiri oleh artis atau idola ibu mereka. Malahan, ada yang berusaha merancang berbulan bulan untuk memberi kejutan pada ibu mereka. Tetapi, berlainan pula untuk mereka yang sudah kehilangan ibu tersayang. Perasaan rindu, sebak dan sedih pasti mengiring hari hari mereka dan ianya semakin terasa bila melihat kemesraan orang sekeliling bergembir dengan ibu ibu mereka. Apa pun jua keadaan, hari ibu pasti akan berlalu untuk hari ini dan ianya akan kembali semula pada tahun tahun mendatang.

hari,ibu,vivix,ostematrik,jointh health,omega,esp

kedua ibu bapa kesayangan saya

HADIAH YANG SESUAI UNTUK IBU

seperti orang lain yang menyambut Hari Ibu, saya juga menyambutnya setiap tahun. Walaupun pelbagai versi hukum mengenai sambutan ini, saya menganggapnya ia adalah satu hari di mana, kita meraikannya sebagai SEORANG IBU. Tak kisahlah samada saya menyambutnya secara buat majlis makan makan bersama adik beradik, atau meraikan ibu saya bersama makcik makcik saya di kampung atau saya sekadar memberinya hadiah. Malahan, ibu saya juga seolah olah menantikn hari Ibu ini.  Tetapi ramai yang bertanya, apa ek hadiah yang sesuai untuk ibu? Asyik asyik baju, bunga, kasut, handbag, tudung, sehingga ada sesetengah ibu yang bercakap “sudah sudahlah beli baju tudung semua ni. Penuh dah almari mak tu”… betul tak? kekadang juga sampai kita tak de idea nak belikan apa untuk mak kita ni.  Kena lak kt anak anak yang rajin sangat belikan hadiah untuk mak diaorang, Bukan hari Ibu pun, mereka tetap belikan hadiah.  Saya juga yang selalu dok pikir apa yang perlu saya berikan pada Ibu saya.  Kalau tanya, mesti dia jawab ” tak kisahlah uda. Ko belikan apa pun, mak amik  je”. Kan ? Kan ? Tapi, hasil carian saya di Google, saya mendapati, banyak idea idea menarik yang boleh kita berikan pada ibu kita selain hadiah yang biasa biasa seperti tudung, handbag, kasut, baju, alat solek dan sebagainya.  Jom kita sama sama lihat apa hadiah yang luar biasa boleh kita berikan pada ibu kita sempena Hari Ibu.

 

1) PERMOHONAN MAAF

- selalu time Hari Raya je kita minta maaf pada ibu kita kan? dan dalam Islam pun kita di galakkan memohon maaf pada ibu kita dengan cepat jika kita guriskan hati dia. Tapi, selalunya kita abaikan je perasaan ibu dengan beranggapan, ala, tunggu rayalah nanti minta maaf. Apakata, kalau hari hari biasa kita malu nak minta maaf dengan ibu kita, kita buat lak permohonan maaf ini pada hari Ibu lak. Kalau ibu kita maaf kan kita, pasti dosa kita terampun dan rasa bersalah kita pada ibu kita juga akan berkurangan. Kekadang, kita yakin kita tidak ada buat salah pada ibu kita, tetapi kita tidak tahu yang ibu kita rasa sakit hati dengan kita. So, manfaatkan hari Ibu ini untuk berbaik baik dan memohon maaf padaNya. Ingat, redha Allah tu terletak pada redha Ibu dan Ayah. Bahagia mereka, Insya Allah, pasti bahagia kita di dunia dan akhirat.

 

hari raya

hari raya

2) PAKEJ MENARIK UNTUK IBU

- salah satu hadiah untuk ibu, yang saya rasa sangat best adalah berikan pakej menarik untuk ibu kita. Saya pernah berikan pakej spa untuk ibu saya semasa saya membawanya check in di Hotel Royal Seremban.  Walaupun hanya satu jam setengah, berurut, facial, bersauna, ibu saya rasa gembira yang amat sangat. Nampak di air muka beliau yang beliau sukakan pakej spa macam tu dan bercakap secara berseloroh “uda, lain kali hantar mak kat sini lagi ye”. see? benda ni sesuatu yang memang ibu kita nak buat, bukan ibu je rasa nak buatkan, kita pun pasti ada keinginan untuk mencuba pakej spa ni. dengan suasana yang nyaman, diurut oleh mereka yang profesional, alunan muzik yang tenang, bau bauan yang menusuk ke kalbu pasti buatkan ibu dapat rehatkan diri dan minda buat seketika,  Tak semestinya pakej spa sajer, kita juga boleh berikan ibu pakej lain seperti berikannya rawatan rambut, rawatan kuku, atau pakej honeymoon !!!! wah!!!!…. pasti dia seronok!!.. melupakan suasana ni di rumah, fikirakn hal kerja, dan sebagainya yang kebiasaannya dia lakukan.

images

3) MENONTON FILEM ATAU DINNER BERSAMA PENYANYI/PELAKON/PENCERAMAH IDOLA

Ini untuk mereka yang budget besarlah.  Selalunya, ada syarikat syarikat korporat yang menganjurkan majlis makan malam sempenan hari Ibu bersama penyanyi pujaan ramai, seperti kawan saya Puan Shima yang membawa ibunya ke majlis makan malam bersama Jamal Abdillah!! bukan selalukan? tapi ianya pasti akan berikan kenangan manis buat ibu kita.  Kita juga boleh ajak ibu kita sama sama menonton wayang filem/hero kegemarannya.  Berikan dia sesuatu yang dia rasa, ohhh..dulu aku nak buat ni, tapi xde duit…oohhh..dulu aku nak jumpa sangat Jamal Abdillah, tak sangka lepas 50 tahun, aku dapat juga jumpa dia…  Percayalah…setahun dia akan bercerita pasal tu pada orang yang dijumpanya. he he he. Ada juga ibu yang teringin nak berjumpa dengan idola mereka yang lain seperti ustaz ustaz, tokoh politik, dan penceramah penceramah bebas. kita tanya dia siapa yang dia teringin sangat nak jumpa. Makbulkan impian nya, pasti kita rasa tenang dan gembira .

 

4)DUIT SHOPPING/ KUPON SHOPPING

Jeng jeng jeng. Yang ni pasti buat ibu kita rasaaaaa “hah? duit terpijak ni!! bolh beli apa je yang aku nak!!!. ha ha ha… kita cakap ” nah mak. saya kasi duit/kupon ni untuk mak. mak gilah shopping. hari ni saya jaga rumah, masakan untuk mak bila mak balik shopping nanti, kemas rumah mak. lepas tu korang bayangkan mak korang balik dengan tangan penuhhhhh dengan beg shopping! kih kih kih.. ibu korang pasti tersenyum riang dan melebar, tapi korang dan ayah korang akan rasa nak pengsan!!!…ha ha ha…x pe xpe..setahun sekali je kan?

 

5) DOA SELAMAT

yang ini pasti buat ibu anda rasa sangat disayangi. Anda masih perlukan dia dalam diri anda walaupun anda sudah besar dan berumah tangga. Doa selamat bukanlah hanya untuk mereka yang sudah meninggal, tetapi juga adalah untuk sama sama mendoakan keselamatan, kebahagiaan dan ketenangan dalam diri orang yang didoakan. selain mendoakan ibu kita, Insya Allah, majlis majlis seperti ini juga pasti dirahmati oleh Allah.

 

itu saja yang terlintas hari ini.. next year, kita tambah lagi apa hadiah yang luar biasa boleh kita berikan untuk ibu kita.  Untuk ibu saya, saya hanya ucapkan terima kasih kerana emak sudi besarkan saya,jaga saya, berikan saya ilmu sehingga saya berjaya dan berada pada tahap ini, Terima kasih atas segala sokongan, dorongan dan marah pada saya. Semua itu buatkn saya kuat dan semangat. Dan, terima kasih kerana emak benarkan saya berkahwin dengan pasangan pilihan saya. Terima kasih kerana emak selalu berada dengan saya bila saya perlukan emak.

 

KAK UDA SAYANG SANGAT KAT EMAK DAN KAK UDA BERJANJI AKAN CUBA BERIKAN MAK YANG TERBAIK SELAGI HAYAT KAK UDA DI KANDUNG BADAN DAN SEMOGA IMPIAN EMAK DAN ABAH UNTUK MENUNAIKAN HAJI, AKAN TERMAKBUL DAN DIPERMUDAHKAN OLEH -NYA, SEMOGA ALLAH BERIKAN MAK KESIHATAN DAN UMUR YANG PANJANG. AMIN!!

hari ibu, hadiah, vivix,

semasa hari pernikahan saya