This is default featured slide 1 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 2 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 3 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 4 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 5 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

 

DETOX KOLON ANDA!!

Pada masa kini, perubahan drastik amat diperlukan untuk mengubah gaya hidup yang mendorong kepada jangkitan dan penyakit.   Gaya pemakanan yang kurang sihat, kurang tidur, beban ykerja yang banyak, persekitaran sekeliling yang sesak menjadikannya lebih mudah untuk kita jatuh sakit dan sukar untuk pulih semula.

kolon

kredit : www.petuanenek.com

Gula adalah salah satu punca dalam pemakanan kita yang akan menyebabkan implikasi yang serius pada tubuh badan kita. Hampir kesemua makanan dan minuman harian kita mengandungi gula dan mengambilnya secara berlebihan akan membawa kepada obesiti, kekurangan nutrisi, peningkatan glukosa dan respon insulin- membawa kepada diabetis peringkat 2 dan penyakit jantung.  Daripada makanan segera kepada bungkusan jus, anda pasti akan temui gula yang tersembunyi.  Ia mungkin kelihatan seperti peratusan yang sedikit, tetapi tidak kira berapa rendahnya peratusan gula tersembunyi ini, ia tetap akan meningkatkan risiko jangkitan obesiti sebanyak 60%.  Selain penyakit diabetes, dan serangan sakit jantung, kanser masih memegang takhta sebagai musuh kesihatan yang utama kepada mereka yang mengabaikan kesihatan mereka untuk kesenangan hidup.

KAnser kolon, yang juga dikenali sebagai kanser usus atau kolorektal, diakui sebagai bentuk ketiga paling umum kasner yang sering dikaitkan dengan pemilihan pemakanan yang kurang sihat, obesiti dan penghidap diabetes peringkat II. Kanser kolon terjadi apabila sel sel kelenjar di dalam kolon mengganda pada kadar yang membimbangkan di mana ia akan membentuk pertumbuhan tumor. Kepada golongan berusia dengan pemakanan yang kurang sihat dan menghidap diabetes, mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk didiagnosis dengan penyakit ini di mana risiko kanser kolon meningkat bersama usia dan pembuangan air besar yang tidak betul.

SIMPTOM UTAMA DIABETES TIDAK DAPAT DIKENALPASTI TERMASUKLAH ;

* kekerapan membuang air kecil, terutama pada waktu malam
* rasa dahaga semakin bertambah
* rasa letih yang melampau
* penglihatan yang kabur
* berat badan menurun tanpa sebab
* kegatalan pada alat sulit atau jangkitan candida
* pemulihan luka pada kadar yang perlahan

Untuk entry akan datang, saya akan ceritakn bagaimana kita ingin detoxs kolon kita.

Saya merupakan pengedar shaklee di Kota Tinggi, Johor juga pengedar shaklee di Felda Semenchu.

 

SHAKLEE EFFECT!

Orang selalu cakap dengan saya.

Ko kalau tak kaya, tak tahulah aku nak cakap apa.

Ayat macam ni selalunya saya balas dengan ” macamana ko tau aku tak kaya?”

Dan biasanya di balas dengan jawapan, eleh..pakai kereta biasa je. Kalau kaya mestilah dah beli kereta besar.

Pernhkan ini berlaku? Atau sememangnya memiliki kereta besar adalah tanda aras kekayaan seseorang itu? Bagi saya, kereta besar atau mahal bukanlah tanda aras nya. Lagi lagi zaman sekarang. Membeli kereta seolah membeli perabot yang boleh ditukar setiap tahun dan pilihan mengikut apa yang kita suka. Pinjaman untuk memiliki kereta juga sangat mudah. Tunjuk je bukti pendapatan, lepas tu bawaklah sorang penjamin, dan pihak bank akan meluluskannya walaupun 80% dari gaji atau pendapatan bulanan kita akan digunakan untuk membayar ansuran bulanan kereta.

Bagi saya, kekayaan adalah suatu yang saya tafsirkan sebagai kebebasan. Bebas dari hutang, bebas untuk memilih apa yang kita perlukan dan semestinya ia adalah satu keperluan, bebas untuk membantu sesiapa yang kita ingin bantu, bebas untuk menghulurkan seberapa banyak derma, wakaf, zakat dan yang pasti, bebas untuk hidup dari terikat dengan kemiskinan.

Saya kaya, tapi saya tidak akan tunjukkan kekayaan saya.

image

Saya kaya dengan keluarga shaklee saya, ..merekalah kekayaan saya..

image

DR FORREST C. SHAKLEE ( pengasas syarikat shaklee )

Dr Forrest C. Shaklee adalah pengasas syarikat Shaklee padatahun 1956 semasa berusia 61 tahun dan hidup untuk melihatnya berubah menjadi sebuah syarikat Fortune 500 dalam usia 80-an. Dr Forrest C. Shaklee adalah seorang yang berbilang bakat, laluan kerjaya yang pelbagai termasuk pencipta, penulis, pader dan personaliti radio.  Setiap pengalaman membantu membentuk wawasan beliau.  Hari ini, falsafah Shaklee “Better You Better World” mencerminkan secara llangsung visi awal Dr Shaklee.

Minat Dr Shaaklee dalam kesihatan bermula kerana penyakit zamn kanak-kanaknya iaitu batuk kering.  Tanpa bergantung pada hospital atau ubat ubatan, rawatan beliau ialah rehat yang cukup, makanan berkhasiat dan menghabiskan waktu di luar, di kawasan luar bandar Iowa.  Hidup berharmoni dengan alam menjadi satu cara hidup dalam tahun tahun pembentukan beliau.

MInat Dr Shaklee dalam kesihatan yang optima, membawa beliau dari lapangan, ke makmal dan bilik peperiksaan.  Beliau percaya bahawa pemakanan yang baik adalah asas untuk kesihatan keseluruhan dan kesejahteraan.  Sentiasa mencuba, Dr Shaklee membangunkan teknik untuk mengekstak nutrien dari makanan.  ”Vitalized Mineral” telah diperkenalkan pada tahun 1915, sebelum konsep vitamin telah difahami sepenuhnya.  Beliau juga membina amalan dan klinik kiropraktik yang amat berjaya, di mana beliau belajar dari merawat pesakit bahawa kesihatan yang baik diperlukan untuk memupuk kesejahteraan, bukan hanya merawat pesakit.

Dr Shaklee juga merupakan orang yang terawal dalam amalan membantu diri sendiri.  Beliau menulis beberapa buku mengenai kepentingan pemikiran positif, yang mempunyai hak cipta sebagai “Thoughtsmanship”.  DIa juga mengajar konsep keharmonian, kesihatan dan rahsia kehidupan yang berjaya di pogram radio mingguannya sendiri.

pejabat shaklee di USA

 

anda ingin menjadi sebahagian dari kami? hubungi saya untuk maklumat lanjut.

Saya merupakan pengedar shaklee Kota Tinggi dan anda boleh dapatkan produk ini secara cod dari kami. Anda juga boleh hubungi kami jika ingin mengetahui cara cara menjadi ahli Shaklee.

 

SITI NORIZA SALEH

ID : 852453

013- 7374958

FANPAGE : Damia Pit Shop

 

 

MEALSHAKE PENUH DENGAN NUTRISI PENTING

Bismillah.

Anda kurang vitamin? Ambil saja Mealshakes. Kenapa? Dengan rasa vanilla yang sedap, Mealshakes kaya dengan 19 vitamin utama, protein, serat dan mineral serta kalsium yang penting untuk khasiat yang dipelukan oleh tubuh badan setiap hari. Selain kanak-kanak, ia juga sesuai untuk dinikmati oleh seisi keluarga.
mealshake

 

Mealshake memberikan tenaga dan dapat membantu menguatkan sistem imun kanak kanak sekali gus melindungi mereka daripada jangkitan penyakit.  Mereka yang demam akan lebih cepat sembuh daripada biasa.  Sementara yang kurang berselera dan memilih makanan pula, kandungan Asid Folik, Biotin, Kalsium dan Magnesium membina tulang dan sel sel dalam proses tumbesaran yang sihat.

Mengandungi Vitamin A, C, E, Zink dan Selenium, Mealshakes juga sesuai untuk mereka yang ingin tampil awet muda. Ia membekalkan vitamin B Kompleks, Zat Besi dan Kuprum untuk membentuk sel darah merah yang sihat sekaligus mencegah kulit kusam.  Selain itu, ia kaya dengan protein yang membantu dalam pembentukan kulit, kuku dan rambut serta tisu tubuh. Keistimewaan Mealshake juga boleh dimanfaatkan oleh ibu ibu hamil dan menyusukan anak pula kerana membanu penghasilan susu badan yang berkhasiat.

Mealshakes juga kaya dengan serat yang membantu melawaskan pembuangan air besar bagi menyingkirkan lemak dan toksin berlebihan daripada kolon dan perut bagi proses detoksifikasi selain sesuai untuk yang mempunyai masalah sembelit.  IA juga mengandungi lesitin soya yang bertindak dengan vitamin larut lemak sesuai untuk mereka yang menghadapi kesukaran dalam menelan pil terutamanya di kalangan warna emas dan mereka yang ingin mengekalkan berat badan ideal serta atlet yang perlu menjaga pemakanan mereka.

 

Umpama makanan segera yang sihat dan mudah larut di dalam tubuh.  Mealshake bebas perisa dan pewarna tiruan, pasti menjadi minuman kegemaran seisi  keluarga. Boleh dihidangkan secara sejuk ataupun suam.

 

jika anda berada di sekitar Kota Tinggi, atau Felda Semenchu dan sekitarnya, anda boleh mendapatkan produk ini secara terus dari saya kerana saya merupakan pengedar shaklee Kota Tinggi dan pengedar shaklee Felda Semenchu dan sekitarnya.pembelian online juga boleh dilakukan melalui saya atau anda ingin menggunakan kad debit atau kad kredit, boleh klik ikon di bawah ini :)

 
order  now

 

 

Atau, saya berikan anda senarai pengedar shaklee di seluruh Malaysia jika anda klik ikon di bawah ini. Manalah tahu ada yang berhampiran dengan anda :)

 

SID1